V České republice velmi známý obchodní řetězec, který pochází z Německa, odkud expandoval do velké části Evropy. Zatímco řada konkurenčních řetězců se snažila cílit hlavně na velké města, tak Penny market byl spojený hlavně se snahou existovat i v menších městech, a to těch, které nemají více než 20 000 obyvatel. Cílem tedy bylo konkurovat hlavně místním samoobsluhám a nabídnout obyvatelům zajímavou alternativu. Penny dnes patří mezi řetězec, který je sice menší, s ne tak bohatým sortimentem jako mají supermarkety, ale rozhodně dokáže zaujmout svými cenami. Navíc dostupnost obchodů je skutečně velká. Aktuálně je na území České republiky necelých 370 diskontních prodejen této značky. Toto číslo se výrazně navýšilo v minulosti, kdy došlo k tomu, že právě tento řetězec se rozhodl koupit necelých 150 prodejen s označením Plus, které také patřily k diskontním formám a byly tak strategicky umístěné v menších městech.
Penny
- 1